Cookies

Om ervoor te zorgen dat we u de beste online-ervaring kunnen bieden, maken we gebruik van cookies. Door op ‘’Accepteren’’ te klikken, stemt u hiermee in.
Lees ons privacybeleid voor meer informatie. Dank voor uw begrip en bezoek aan onze website.

chevron-down
Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers op websites te volgen. De bedoeling is om advertenties te tonen die relevant en boeiend zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
chevron-down
Statistische cookies helpen website-eigenaren om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.
chevron-down
Geeft toestemming voor het verzenden van gebruikersgegevens met betrekking tot advertenties naar Google.
chevron-down
Geeft toestemming voor gepersonaliseerde advertenties.
chevron-down
Voorkeurscookies stellen een website in staat om informatie te onthouden die de manier waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, verandert, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Algemene Voorwaarden Evolar

Algemene Voorwaarden koop op afstand Jagba B.V. h.o.d.n. Evolar. (Consument)

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Bedenktijd: de termijn waarbinnen de Consument gebruik kan maken van zijn Herroepingsrecht;
  • Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een Overeenkomst aangaat met Evolar;
  • Dag: kalenderdag;
  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de Consument om binnen de Bedenktijd af te zien van de Overeenkomst;
  • Evolar: de rechtspersoon Jagba B.V. die producten en/of diensten op afstand aan Consumenten aanbiedt;
  • Overeenkomst: een overeenkomst op afstand.
  • Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door Evolar georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  • Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van Evolar.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

De onderhavige Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Evolar en op elke tot stand gekomen Overeenkomst en/of bestellingen tussen Evolar en Consument.

Indien één of meerdere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de Overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

Artikel 3 – Het aanbod

Het aanbod van Evolar is vrijblijvend. Evolar is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Consument mogelijk te maken. Als Evolar gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen, kennelijke onjuistheden of kennelijke fouten in het aanbod binden de Evolar niet.

Afbeeldingen in het aanbod zijn indicaties en kunnen geen aanleiding zijn tot ontbinding van de Overeenkomst en/of schadevergoeding.

Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de Consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
  - de prijs inclusief belastingen;
  - de eventuele kosten van verzending;
  - de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de Overeenkomst;

Artikel 4 – De Overeenkomst

De Overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de Consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

Indien de Consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Evolar onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.

Indien de Overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Evolar passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige digitale omgeving. Indien de Consument elektronisch betaalt, zal Evolar daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

Evolar kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de Consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst. Indien Evolar op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
Iedere Overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 5 – Herroepingsrecht

Bij de aankoop van producten heeft de Consument de wettelijke mogelijkheid de Overeenkomst, zonder opgave van redenen, te ontbinden gedurende 14 Dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de Dag na aflevering op het adres van de Consument van het product of een vooraf door de Consument aangewezen en aan Evolar bekend gemaakt (post)adres.

Tijdens de Bedenktijd zal de Consument zorgvuldig en als goed huisvader omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.

Tijdens de Bedenktijd is de Consument nimmer gerechtigd de producten van Evolar te gebruiken. Met gebruiken wordt in dit artikel de meest omvattende betekenis bedoeld, maar in ieder geval doelt men op: aansluiten, monteren, demonteren, aanzetten, gebruiken ter verkoeling en gebruiken ter verwarming.

Indien de Consument van zijn Herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren, in de originele staat en verpakking aan Evolar retourneren, conform de door de Evolar verstrekte instructies op de website.

Indien de Consument gebruik wenst te maken van zijn Herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 Dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan Evolar. Het kenbaar maken dient de Consument te doen middels het modelformulier welke op de website van Evolar staat. Nadat de Consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn Herroepingsrecht dient de Consument het product binnen 14 Dagen retour te sturen. De Consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken binnen de wettelijke termijn zijn teruggestuurd.

Indien de Consument na afloop van de in dit artikel genoemde termijn van 14 Dagen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn Herroepingsrecht is de Overeenkomst definitief.

Artikel 6 – Kosten in geval van herroeping

Indien de Consument gebruik maakt van zijn Herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor de rekening van de Consument.

Indien en voor zover de Consument een bedrag betaald heeft aan Evolar ter uitvoering van de Overeenkomst, zal de Evolar dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 Dagen na het retour ontvangen van het product, terugbetalen.

Artikel 7 – De prijs

De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten kan de Consument op geen enkele titel schade en/of kosten verhalen bij Evolar. Bij druk – en zetfouten is de Evolar niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 8 – Conformiteit en Garantie

Evolar garandeert en staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Evolar is nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de Consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na aflevering op het adres van de Consument of een vooraf door de Consument aangewezen en aan Evolar bekend gemaakt (post)adres schriftelijk aan Evolar te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend, binnen 14 Dagen na vermelding van het gebrek. Na ontvangst van het voornoemde gebrekkige product, zal Evolar dit product kosteloos vervangen voor een gelijk en deugdelijk product.

De garantietermijn van Evolar komt overeen met de fabrieksgarantietermijn.

De garantie is niet overdraagbaar.

De garantie op producten van Evolar vervalt indien:

De Consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken, behoudens noodzakelijke ingrepen ter ingebruikstelling;

De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig als niet goed huisvader worden behandeld of in strijd zijn gebruikt met de aanwijzingen van Evolar en/of op de verpakking van het product;

Artikel 9 – Levering en uitvoering

Evolar zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.

Als plaats van levering geldt het adres dat de Consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 7 Dagen uitvoeren, tenzij Consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn.

Indien de bezorging van producten vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Consument hiervan bericht uiterlijk 7 Dagen nadat de Overeenkomst tot stand gekomen is.

Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de Consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de Consument geen recht op het ontbinden van de Overeenkomst (behoudens het Herroepingsrecht) dan wel op schadevergoeding.

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Evolar tot het moment van aflevering aan het adres van de Consument of een vooraf door de Consument aangewezen en aan Evolar bekend gemaakt (post)adres.

Artikel 10 – Betaling

Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de Consument verschuldigde bedragen te worden voldaan direct bij het aangaan van de Overeenkomst.

De Consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Evolar te melden.

In geval van wanbetaling van de Consument heeft Evolar direct en onverwijld de mogelijkheid om de vordering ter incasso aan te bieden en de hiervoor redelijke kosten conform de Wet op Incassokosten te vorderen. Voorts is Evolar gerechtigd de wettelijke rente conform artikel 6:119 Burgerlijk Wetboek te vorderen.

Artikel 11 – Klachtenregeling

Evolar beschikt over een voldoende bekend gemaakte klantenservice voor eventuele klachten van de Consument
Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten binnen 7 Dagen volledig en duidelijk omschreven schriftelijk worden ingediend bij de Evolar, nadat de Consument de het gebrek in uitvoering heeft geconstateerd.

Bij Evolar ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 Dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Evolar binnen de termijn van 14 Dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Bij klachten dient een Consument zich allereerst te wenden tot de Evolar. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

Een klacht schort de verplichtingen van Evolar niet op, tenzij de Evolar schriftelijk anders aangeeft.

Artikel 12 – Geschillen

Op de Overeenkomst tussen Evolar en de Consument waarop deze Algemene Voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing en zullen beslecht worden door de daartoe bevoegde Nederlandse rechter binnen het arrondissement van Evolar. Het vorenstaande geldt ook indien de Consument woonachtig is in het buitenland.

Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Algemene Voorwaarden koop op afstand Jagba B.V. h.o.d.n. Evolar. (Zakelijk)

Artikel 1 TOEPASSELIJKHEID

1. Deze algemene leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle offertes,
orderbevestigingen, verkopen, leveringen, diensten of werkzaamheden, verricht door JagBa
B.V. h.o.d.n. Evolar, hierna te noemen Evolar.
2. De voorwaarden maken deel uit van iedere overeenkomst tussen Opdrachtgever en Evolar,
tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
3. Eventueel door Opdrachtgever gehanteerde algemene voorwaarden, zijn uitdrukkelijk
uitgesloten.


Artikel 2 DEFINITIES

1. Evolar: JagBa B.V. handelend onder de naam Evolar.
2. Opdrachtgever: de natuurlijke- of rechtspersoon die Evolar opdracht heeft gegeven tot het
verrichten van werkzaamheden, het leveren van goederen of het doen van een offerte.

Artikel 3 OFFERTES

1. Alle offertes, aanbiedingen en prijsopgaven zijn geldig gedurende dertig (30) dagen, tenzij in
de aanbieding uitdrukkelijk anders is vermeld. Alle offertes en prijsopgaven door of vanwege
Evolar gedaan, zowel mondeling als schriftelijk, zijn vrijblijvend. Onder offertes worden mede
verstaan eventuele bijlagen.


Artikel 4 MATEN, GEWICHTEN, AFBEELDINGEN, PRIJZEN

1. Vermelding van prijzen, maten, gewichten en technische gegevens, evenals de daarbij
weergegeven afbeeldingen en tekeningen in alle publicaties en bijlagen van Evolar gelden
slechts bij benadering en zijn vrijblijvend, tenzij er een uitdrukkelijke schriftelijke garantie
wordt verstrekt.
2. Door Evolar opgegeven prijzen zijn in die zin vrijblijvend, dat zij gebaseerd zijn op de op dat
tijdstip geldende fabrieksprijzen, valutakoersen, grondstofprijzen, invoerrechten, vrachten,
belastingen en andere dergelijke factoren. Indien in een of meerdere genoemde factoren
wijziging optreedt voordat de levering heeft plaatsgevonden, is Evolar bevoegd de genoemde
prijzen aan te passen.

Artikel 5 LEVERING EN RISICO

1. Bij franco levering, reizen de goederen voor rekening en risico van Evolar, in alle andere
gevallen reizen de goederen voor rekening en risico van de Opdrachtgever.
2. Bij levering franco behoeft Evolar of haar vervoerder de goederen niet verder te
vervoeren dan tot waar het voertuig over een behoorlijk berijdbaar terrein kan komen.
Levering geschiedt steeds naast het voertuig, terwijl de Opdrachtgever verplicht is de
goederen daar in ontvangst te nemen. Opdrachtgever draagt zorg voor de lossing.

Artikel 6 LEVERTIJD

1. Onder levertijd wordt verstaan de in de overeenkomst bepaalde termijn, waarbinnen de
prestatie moet zijn verricht. Een bedongen levertijd gaat niet in, tenzij alle voor de uitvoering
van de verrichting noodzakelijke gegevens in het bezit zijn van Evolar. Evolar is gerechtigd
deelleveringen te doen. Elke levering, deellevering of levering op afroep wordt door partijen
beschouwd en afgewikkeld als een afzonderlijke transactie. De opgave van de leveringstijd
geschiedt bij benadering. Evolar verplicht zich zoveel mogelijk aan de opgegeven levertijd te
houden, doch is niet aansprakelijk voor de gevolgen van overschrijding. Zodanige
overschrijding verplicht Evolar niet tot enige vergoeding, noch geeft zij de Opdrachtgever het
recht de order te annuleren.
2. In geval levering op afroep is overeengekomen is de Opdrachtgever verplicht de zaken
binnen de gestelde tijd af te roepen. Indien na afloop van de termijn de zaken niet zijn
afgeroepen is Evolar gerechtigd de niet afgeroepen zaken zonder meer aan Opdrachtgever te
leveren.

Artikel 7 HOEVEELHEID

1. Een bij de aflevering van goederen verstrekte vrachtbrief, afleveringsbon of
soortgelijk document, wordt geacht de hoeveelheid van het geleverde juist weer te geven.

Artikel 8 HOEDANIGHEID EN KEURING

1. Indien en voor zover betreffende de hoedanigheid niets uitdrukkelijk is overeengekomen,
kan de Opdrachtgever slechts aanspraak maken op een hoedanigheid in overeenstemming
met hetgeen in de handel in het betrokken goed normaal en gebruikelijk is.
2. Aan bezwaren wegens gebreken in de hoedanigheid der goederen – zoals in kwaliteit,
afmeting of stukstal per handelseenheid – kan de Opdrachtgever slechts aanspraken ten
opzichte van Evolar ontlenen voor zover de goederen niet zijn verwerkt en mits de
Opdrachtgever het bestaan van zulke bezwaren meldt binnen vijf werkdagen na ontvangst
der goederen.
3. Indien de Opdrachtgever volgens vorenstaande bepalingen een aanspraak kan doen gelden,
geeft dat hem niet het recht de betaling op te schorten voor goederen ten aanzien waarvan
die aanspraak niet bestaat.
4. De door Evolar aangeboden producten zijn in beginsel bestemd voor gebruik op de
Nederlandse markt. Verkoop of installatie van deze producten in andere landen kan aan
beperkingen onderhevig zijn resp. niet zijn toegestaan en geschiedt voor risico van de
Opdrachtgever.
5. Evolar garandeert niet en wordt nimmer geacht gegarandeerd te hebben of er voor in te
staan dat het gekochte geschikt is voor het doel waarvoor de Opdrachtgever het wenst te
bewerken, verwerken, doen gebruiken of gebruikt. De garantieverplichting van Evolar strekt
zich niet verder uit dan tot de uitdrukkelijk gemaakte kwaliteitsbedingen of uitdrukkelijk
overeengekomen kwaliteitsnormen.

Artikel 9 RECLAME, GARANTIE EN RETOURNERING

1. Eventuele reclames, zowel op levering van goederen als op factuurbedragen, dienen binnen
48 uur na ontvangst van de daarop betrekking hebbende goederenfactuur, schriftelijk ter
kennis van Evolar te zijn gebracht onder nauwkeurige opgave van de feiten waarop de
reclame betrekking heeft.
2. Geleverde goederen kunnen binnen 30 dagen na aflevering, na overleg met een medewerker
van Evolar, worden geretourneerd. De goederen dienen in oorspronkelijke staat en
verpakking te zijn. Opdrachtgever voldoet de retourkosten.
3. Speciaal voor de Opdrachtgever bestelde artikelen/maatwerk kunnen niet retour genomen
worden. (dit zijn artikelnummers die beginnen met twee letters)
4. Wanneer ingediende reclames niet voldoen aan bovengestelde, kunnen zij niet meer
ontvangen worden en wordt de Opdrachtgever geacht het geleverde te hebben
goedgekeurd. De garantie van Evolar strekt nimmer verder dan de garantie die haar
leverancier, de fabrikant of importeur verstrekt; zij beloopt in geen geval meer dan het
factuurbedrag.
5. Evolar is tot geen enkele garantie, hoe ook genaamd gehouden indien en zolang de
Opdrachtgever niet, niet behoorlijk, of niet tijdig voldoet aan enige verplichting, welke voor
hem uit de overeenkomst mocht voortvloeien, of indien de gebreken het gevolg zijn van
normale slijtage en/of onjuist gebruik van geleverde goed.
6. Evolar is jegens Opdrachtgever nimmer aansprakelijk voor anders dan directe zaakschade.
Evolar zal geen aansprakelijkheid dragen voor indirecte schade, waaronder onder meer
begrepen schade van derden, winstderving, bedrijfsschade, door welke oorzaak ook
ontstaan. In ieder geval zal het bedrag waarvoor Evolar, jegens de Opdrachtgever,
aansprakelijk zal zijn het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekeraar van Evolar in het
individuele geval wordt uitgekeerd, niet te boven gaan. Opdrachtgever vrijwaart Evolar tegen
alle vorderingen van derden voortkomende uit gebreken in geleverde zaken.

Artikel 10 BETALING

1. Betaling dient te geschieden zonder aftrek van korting zodanig dat Evolar binnen
de overeengekomen betalingstermijn de beschikking heeft over het gefactureerde bedrag.
2. De betalingstermijn is 30 dagen te beginnen bij de factuurdatum.
3. Ingeval van te late betaling is de Opdrachtgever een rente verschuldigd, gelijk aan de
wettelijke rente in handelstransacties (artikel 6:119a B.W.) over het openstaande bedrag
vanaf de vervaldag tot aan de dag van de voldoening van het verschuldigde bedrag. De
incassokosten van 15% van het factuurbedrag, komen voor rekening van de Opdrachtgever.
4. Ingeval van te late betaling is Evolar gerechtigd de aflevering van andere goederen op te
schorten casu quo iedere met Opdrachtgever gesloten overeenkomst dan wel gedeelten
daarvan zonder sommatie of rechterlijke tussenkomst te ontbinden en van de Opdrachtgever
volledige schadevergoeding te vorderen.
5. Indien Evolar voor of tijdens de uitvoering van een overeenkomst vermoedt of aanwijzingen
ontvangt dat Opdrachtgever in verminderde mate kredietwaardig mocht zijn, is Evolar
gerechtigd niet te leveren of niet verder te leveren. Evolar behoudt zich bovendien steeds
het recht voor (ook indien de koop op andere condities is afgesloten) de goederen onder
rembours te verzenden of vooruitbetaling te verlangen.
Artikel 11 EIGENDOMSVOORBEHOUD
1. Zolang de Opdrachtgever geen volledige betaling verschuldigd ter zake van overeenkomst
aan Evolar heeft verricht, blijven de goederen eigendom van Evolar. De Opdrachtgever is
verplicht voor zorgvuldige behandeling zorg te dragen en is verplicht deze zaken als kenbaar
eigendom van Evolar te separeren en op te slaan. Zonder medewerking van Evolar is de
Opdrachtgever, zolang geen volledige betaling van de koopsom en eventueel daarbij
komende kosten heeft plaatsgehad, niet bevoegd de goederen aan derden af te geven, in
eigendom over te dragen, te verpanden of te belenen. Ingeval de Opdrachtgever enige
verplichting uit de overeenkomst, in het bijzonder de betalingsverplichting, niet nakomt, is
Evolar gerechtigd de goederen, terug te nemen, in welk geval de overeenkomst ook zonder
gerechtelijke tussenkomst ontbonden is, onverminderd het recht van Evolar tot het vorderen
van vergoeding van kosten, schade, gederfde winst en rente.

Artikel 12 OVERMACHT

1. Als overmacht zal gelden elke omstandigheid buiten toedoen van Evolar, waardoor de
normale uitvoering van de overeenkomst wordt verhinderd.
2. Ingeval van overmacht zal de Opdrachtgever aan Evolar nog gedurende drie maanden na de
overeengekomen datum van levering de gelegenheid moeten geven haar verplichtingen na
te komen. Indien de overmachtstoestand aanhoudt en de uitvoering ook na deze maand niet
mogelijk is, hebben partijen het recht de overeenkomst als ontbonden te beschouwen. De
ene partij dient in dit geval de andere partij hiervan schriftelijk in kennis te stellen; partijen
zijn dan niet tot enige schadevergoeding gehouden.

Artikel 13 ANNULERING

1. Indien de Opdrachtgever de opdracht en/of overeenkomst geheel of gedeeltelijk annuleert
is hij gehouden alle voor de uitvoering van deze opdracht redelijkerwijs gemaakte kosten te
vergoeden.

Artikel 14 BEVOEGDE RECHTER

1. Geschillen welke onverhoopt mochten ontstaan tussen Opdrachtgever en Evolar, zullen
worden beslecht door de bevoegde rechter van de Rechtbank Midden-Nederland, locatie
Utrecht. Op alle onder deze voorwaarden gesloten overeenkomsten is het Nederlands Recht
toepasselijk.

 

trengo